Генералният проблем на БДЖ е непрофесионалното управление. Железницата се управлява не като национален железопътен превозвач, а като финансово-счетоводна къща. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria проф. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници и бивш председател на транспортната комисия в парламента.
По думите му е недопустимо е срещу 2 млрд. лв. от бюджета да останеш без подвижен състав.
"Някой трябва да потърси отговорност за провалените обществените поръчки за ремонт на локомотивите и съществуващите електрически мотрисни влакове. Те бяха непрофесионално подготвени. Кризата в БДЖ не е само финансова, а преди всичко техническа, липсват съвременни технологии", категоричен е гостът.
Неговата организация предлага интегриран модел на управление на железопътната инфраструктура с равнопоставен достъп на всички превозвачи – държавни и частни, без кръстосано субсидиране от товарни към пътнически превози.
Мирчев настоя представители на Министерството на финансите и Министерството на транспорта в общ кризисен съвет да проследят как се използват средствата от бюджета.
„Отделно експерти трябва да разбият този монопол от приятелски кръг, който спъва развитието на БДЖ", препоръча той.
"Вчерашният инцидент в Кресненското дефиле е много неприятен случай в един труднодостъпен район. Пътниците все пак са имали късмет. За съжаление, проблемите в Национална компания "Железопътна инфраструктура" също не са малко. Липсват средства. Всички инвестиции по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са насочени в направлението София-Пловдив-Бургас".


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Наглост или безотговорност: Кой как паркира в градовете?
Пеевски: Днес дадохме урок по демокрация и любов към България
Памела Андерсън проговори за романтичните си отношения с Лиъм Нийсън
Актрисата Искра Радева: Не знам дали сме готови за нов политически ред
Добрин Иванов, АИКБ: Има структурен дисбаланс в бюджета на НЗОК